Римски
цар Максенције чинио је многа зла народу, гонећи и мучећи хришћане, те Римљани
послаше писмо цару Константину, да их избави и спасе од тога. Цар Константин,
поче пријатељски убеђивати Максенција да престане са злоделима, али он не
послуша, те Константин би принуђен да крене у поход на Рим, и ту би побеђен
Максенције, силом и дејством Часног Крст. Велики цар Константин, победоносно
уђе у Рим, где га народ дочека са великом радошћу и почастима. А сам цар
узносаше велику благодарност Богу, који му силом Часног и Животворног Крста
дарова победу. У ту част он постави усред Рима на високом стубу Крст и написа
на њему: „Овим
спасоносним знамењем ослобођен је овај град од насилничког јарма.“
Царица Јелена у Јерусалиму, сазнавши где је закопан
Часни Крст, поруши Венерин храм и испод њега нађе 3 крста. Тада
јој патријарх Макарије рече да стави један по један на мртваца којег су
проносили. Када су ставили трећи крст, мртвац оживе. Царица направи сребрни
ковчег и у њега положи Часни Крст и од тада се празнује ВОЗДВИЖЕЊЕ (Подизање)
Часног Крста. Она са собом понесе само део овог Часног Крста Господњег и свете
клинце, којима је Исус Христос био прикован за тај Крст, а сам Крст положи у
сребрни ковчег и предаде га патријарху Макарију. Блажени цар Константин положи
животворно дрво у златан ковчег, а свете клинце, царица Јелена баци у Јадранско
море, а један цар укова у свој шлем, један у ђемове на узди свог коња. По
повратку свете царице Јелене из Јерусалима у Византију, христољубиви цар
Константин начини три велика крста, према броју јављених му у ратовима: први у
Риму, други у Византији, а трећи, након победе над Скитима на Дунаву. Он начини
три крста и написа на њима: ИС ХС НИКА - Христос побеђује. Нека је и од нас
Њему част, слава и поклоњење сада и увек и кроза све векове. Амин.
Када је цар Хозроје освојио Јерусалим, однео је са
собом и Часни Крст. После 14 година, цар Ираклије га је
вратио у Јерусалим. Носио га је на леђима. Али, наједном стаде, не могавши ни
корак даље. Патријарх Захарија виде ангела који спречава цара да у раскошном
оделу иде под Крстом, и то путем којим га је Господ носио бос и понижен. И цар
у бедном оделу и бос унесе Часни Крст у храм Васкрсења.
Нема коментара:
Постави коментар