среда, 4. децембар 2013.

Мини сукња

Два догађаја из живота светог старца Порфирија показују расуђивање које морамо да имамо према нашим ближњим.

Девојка у “Супер мини сукњи” има дивну душу!

Пре много година, када је старац био на Поликлиници у Атини, једног дана ходајући Омонијом  са две девојке које су биле његова духовна чеда, он је видео са друге стране улице младу жену  са изазовним изгледом. Носила је  “супер мини сукњу” која је била у моди.
Када су је видели, Старац је рекао:”Шта  кажете, шта мислите? Осуђујете ли ту жену?”
“Не, старче”, одговориле су, схвативши своју позицију.”Добро чините што је не осуђујете”, рече старац. ”Не судите људима према њиховом спољашњем изгледу. Та девојка коју видите има дивну душу. Она има динамичну душу. Оно што она сада ради, то је наметљиво и због снаге њене душе. Замислите шта би се десило када би та девојка упознала Христа, и знала све што ви знате. Онда би сигурно достигла високо. “.То је био начин на који је o.Порфирије саветовао и поучавао. Он је водио и поучавао кроз живот.

Дошли су код старца у неприличној одећи

 Једног дана, када сам отишао старцу, он се сусрео са неким девојкама које су дошле да га виде. Међутим, оне су биле непристојно обучене. Старац Порфирије је ћаскао са њима о разним духовним темама, али није направио никакав коментар о њиховом изгледу. Признајем да сам био огорчен на те девојке, које су дошле ​​оваквом светом старацу непристојно обучене.  Згражавао  сам се чињеницом да старац Порфирије није уопште обраћао пажњу на то.

Када су девојке отишле, он ми је рекао, насмејано: ”Господине, ја нисам тако строг као ви. ”Наравно, одмах сам знао да је похватао моје помисли и згражавање. Али сам га питао:”Зашто то кажеш старче?” Он је тада рекао: ”Девојке су дошли  тако обучене, а ја нисам коментарисао јер имам другу тактику.. Јер, чак и да сам им причао о изгледу, пошто немају веру у Христа, оне се тога неби придржавале. Прво покушам да их доведем вери у Христа, а потом, оне ће сaме схватити своју грешку и исправити је. 

Нема коментара:

Постави коментар