субота, 7. децембар 2013.

Затвореници КПЗ у Нишу обнављају затворску Цркву светог Стефана Дечанског

 
          „Не знам ни сам од када крадем, то ми је био начин живота. Чини ми се да ника ништа друго нисам ни радио. Сада сам добио прилику да се искупим, да докажем да могу да будем и нешто друго, а не само лопов“- прича један од осуђеника, док осликава икону у затворској Цркви.
          „Први пут у животу радим нешто корисно и добро. Први пут радим за другог, а не само за себе. И добро се осећам, јер сада схватам како је то кад урадиш нешто исправно.“
          Овакво одлуку да буде у осмочланом тиму осуђеника који су преузели на себе обнову Цркве светог Стефана Дечанског у нишком Казнено- поправном заводу, објашњава Врањанац Александар Поповић. Шест и по година ће Поповић робијати због тога што је посезао за туђом имовином.
          Иконостас у дуборезу ради Ђорђе Васиљковић из Зајечара. Како каже, у раду затворски дани брже пролазе. „По професији сам аутомеханичар, али сам од ђачких дана имао склоност ка сликарству. Радио сам у Црквама, помажући иконописцима, па сам тако научио да сликам и фреске. Нисам ни слутио да ћу иконе сликати и у затвору, али боље је овако. Дани су у затвору дуги, а три године се чине као вечност“- каже овај осуђеник.
          Посао се одвија под брижним оком академског сликара Станише Радојловића, професора у нишкој Уметничкој школи.
          „Дошао сам овде на молбу свештеника Ивана Цветковића из Саборне Цркве. Ту сам да организујем посао, да упутим момке шта, где и како иде и како треба да се уради. Добро је што су се ангажовали на лепим стварима, можда ће их ово што овде раде окренути у правом смеру и одвратити од досадашњег живота“- нада се Радојловић.
          Цркви је затвореницима још 1934. године поклонио краљ Александар Карађорђевић. Међутим, последњих деценија је била запуштена, а једно време је чак служила и као магацин.
          Пре неколико година одлучено је да јој се врати ранија намена, па је адаптирана у Цркву, а сада се ради на комплетној реконструкцији како се ни по чему не би разликовала од осталих богомоља.
          „Преко 90% осуђеника је православне вероисповести. На свакој Литургији је око двеста осуђеника. Света Литургија робијашима много значи у процесу преваспитавања, доприноси да они схвате да су учинили нешто лоше и да са тим престану кад изађу на слободу,“- објашњава Александар  Грбовић, управник Казнено- поправног завода.
          Репортажу РТС-а о обнови затворске Цркве, можете погледати ОВДЕ.
          На празник светог Стефана Дечанског, 23. новембра, владика нишки господин др Јован Пурић, служио је свету архијерејску Литургију у затворској Цркви. Галерију фотографија можете погледати ОВДЕ.

Нема коментара:

Постави коментар