уторак, 10. децембар 2013.

Размишљања једног пешака

       Шаховска партија је почела. Пешаци освајају терен, топови долазе на отворене линије, скакачи врше упаде у противничку позицију. Већ се врше прве измене и падају прве жртве.
Наш пешак стоји у месту и овако размишља: „Ја сам јак, ја сам брз, требало би да пођем напред. Ево овај до мене пође и оде. Пази, и овај оде! Зна ли овај командујући уопште шта ради?! Шта?! Мене размењују за овог уморног противничког пешака и склањају ме са табле?! Он седа, демонстратвно окреће леђа и гунђа. Одједном чује грају. Окреће се и види да противнички краљ погнуте главе предаје партију.
Ето колико је мали пешак разумео партију. Неко је рекао да је шах живот у малом и да се на тој табли налази цео свет. Да ли и ми размишљамо као тај пешак? Ми мислимо да знамо како партија треба да иде. Партија добро иде и ми смо победили. То што смо стајали у месту не значи ништа. И ми смо у партији имали своју улогу.  
Бог је играч, а ми смо само мали пешаци. Он зна зашто ради то што ради, а ми не треба да мислимо да смо на било који начин од Њега оштећени.


свештеник проф. др Драган Милин

Нема коментара:

Постави коментар